Ford představuje nové SUV Puma ST Powershift s nejvýkonnější verzí mnohokrát oceněného motoru 1,0 l EcoBoost a sedmistupňovou automatickou převodovkou.
Mild-hybridní pohonná jednotka o objemu 1,0 litru vyvinutá společností Ford Performance spojuje energické, bezproblémové řazení a jízdní zážitky o výkonu 170 k s všestrannou každodenní použitelností. Puma ST Powershift využívá podvozek vylepšený sportovními technologiemi, přináší standardní prémiovou výbavu a představuje exkluzivní barvu ST Azura Blue.
Dynamiku Ford Performance si nyní bude moci vychutnat ještě více zákazníků, Ford odhalil novou Pumu ST Powershift v dosud nejvýkonnější verzi (zrychlení 0-100 km/h za 7,4 sec).
Mnohokrát oceněný 1,0l motor, vylepšený 48V mild-hybridní technologií, dosahuje nejvyššího výkonu 170 k / točivého momentu 248 Nm a je kombinován se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou Ford Powershift s možností řazení pod volantem.
Nové hnací ústrojí Sports Technologies obsahuje prvky zvyšující výkonnost stávajícího vylepšeného podvozku 1,5l modelu EcoBoost Puma ST a speciálního naladění prvků odpružení včetně pružin, které přesně usměrňují síly působící na podvozek.
Technologie mild-hybridního motoru 1,0 l EcoBoost Hybrid 48 V, je vylepšena tak, aby poskytovala ještě vyšší výkon. Mild-hybridní systém zapíná rekuperaci energie rychleji než dříve a umožňuje tak rychlejší dobíjení 48V akumulátoru. Integrovaný startér/generátor tak může pracovat v režimu podpory točivého momentu delší dobu. Výsledkem je ještě lepší nástup hnací síly v nízkých otáčkách.
V kombinaci s unikátním softwarovým vyladěním přeplňovaného tříválcového zážehového motoru s přímým vstřikováním paliva je výsledkem téměř desetiprocentní nárůst špičkového výkonu a Puma ST Powershift dosahuje výkonu až 170 k při 5 750 ot/min a točivého momentu až 248 Nm při 3 000 ot/min, čímž dosahuje přesně dvojnásobného výkonu na litr oproti Focusu ST170 z roku 2002.
Puma ST Powershift disponuje stejně jako Puma ST aktivní klapkou výfuku, která zajišťuje vyšší výkon a charakteristický zvuk motoru ST při akceleraci. Klapka zůstává pro běžnou jízdu v režimech Normal a Eco zavřená a otevírá se v režimu Sport pro zintenzivnění sportovního zvuku.
Sedmistupňová převodovka Ford Powershift, vyvinutá pro motory Ford EcoBoost Hybrid je optimalizována pomocí speciálního softwaru tak, aby zajistila vlastníkům vozů Puma ST Powershift maximální výkon a účinnost.
V plně automatickém režimu poskytuje dvouspojková převodovka plynulé řazení, pohodlí a komfort bez námahy (zejména v provozu s funkcí stop-start) a pomáhá udržovat mild-hybridní pohonnou jednotku v optimálních otáčkách pro dosažení účinnosti. Pro skutečné využití výkonu motoru a maximální zrychlení umožňuje hned trojité podřazení, v režimu Sport Drive řadí také nahoru později. Sportovní jízdu umocňuje ji možnost řazení pod volantem.
Adaptivní tempomat disponuje funkcí Stop & Go, vůz v kolonách automaticky brzdí až do úplného zastavení a znovu se automaticky rozjíždí, pokud doba zastavení nepřesáhne tři sekundy. Po uplynutí tří sekund stačí dát pokyn k rozjezdu sešlápnutím plynového pedálu nebo stiskem tlačítka.
Podvozek ST Powershift zostřuje reakce pomocí zkrutně deformovatelného příčného členu zadní nápravy s tuhostí 2 000 Nm/stupeň, což je o více než 50 % více než u standardního modelu Puma. Patentované směrově vinuté pružiny Ford zlepšují stabilitu, agilitu a reakce vozu. modelu Puma ST Powershift. Při zatáčení se vznikající síly přenášejí přímo do pružiny a zvyšují tak tuhost podvozku v příčné ose. Tato vyspělá technologie je dále kombinována s dvouplášťovými tlumiči Hitachi s frekvenční odezvou vpředu i vzadu, které vylepšují tuhost potřebnou pro lepší kontrolu nad vozem, eliminují menší nerovnosti vozovky a zajišťují celkově lepší chování vozu při vysokých rychlostech.
Převod řízení 11,4:1 je téměř o 25 % rychlejší než u standardního modelu Puma a využívá kromě hřebenového řízení převodovky upravené konstrukce těhlic a zkrácení táhel řízení, což zajišťuje (navíc s podporou systému Torque Vectoring Control) ostřejší odezvu volantu při průjezdu zatáčkou.
Vysoký brzdný výkon zajišťují přední kotouče o průměru 325 mm (o 17 % větší než u standardní specifikace modelu Puma). Posilovač brzd Puma ST Powershift ještě podporuje díky citlivé odezvě sportovní jízdu a optimalizovaná rekuperace energie hnacího ústrojí podporuje zvýšené brzdění motorem.
Do předního nárazníku zabudovaný spoiler s označením Ford Performance dává okamžitě najevo sportovní charakter vozu Puma ST Powershift a zejména zvyšuje přítlak na přední část vozu o téměř 80 % ve srovnání se standardním vozem Puma. Nechybí ani velký zadní střešní spoiler a výrazný zadní difuzor. Charakteristické přední mřížky ST jsou navrženy tak, aby maximalizovaly chladicí schopnosti a účinnost motoru.
Puma ST Powershift představuje novou exkluzivní barvu Azura Blue. SUV je doplněno dostupnou leskle černou povrchovou úpravou střechy a standardně dodávanými černými kryty mřížky chladiče, kryty vnějších zpětných zrcátek a zadním střešním spoilerem a standardní 19“Al kola nabízí povrchovou úpravu Magnetite.
Interiér zdobí sportovní sedadla Ford Performance potažená prémiovým materiálem s efektem syntetické kůže Sensico. Standardní výbava obsahuje bezdrátovou nabíjecí podložku, vyhřívané čelní sklo Quickclear, přední a zadní parkovací senzory, stěrače s dešťovým senzorem, modem FordPass Connect a systém Ford SYNC 3 kompatibilní s Apple CarPlay a Android Auto™. Mezi dostupné asistenční technologie patří předkolizní asistent s aktivním brzděním, aktivní parkovací asistent, upozornění při couvání do silnice s aktivním brzděním nebo inteligentní omezovač rychlosti.
Puma ST Powershift si zachovává plnou prostornost a praktičnost modelu Puma a nabízí 456 litrů zavazadlového prostoru a také inovativní schránku Ford MegaBox, která poskytuje úložný prostor o objemu 80 litrů pod podlahou zavazadlového prostoru.
Podívejte se na nabídku prověřených vozů v Novém Jičíně a Přerově nebo využijte naši službu dovozu vozidel na zakázku.
© 2024 F67. Všechna práva vyhrazena. Vytvořil: Plus Design & Marketing s.r.o. ❘ Tiráž ❘ Soutěž ❘ Všeobecné servisní podmínky